مشگ عنبر-پیرداغی müşg ənbər 93/3/23

طبیعت از گذشتگان به ما ارث نمانده بلکه امانتی است از نسل آینده در دست ماپس در حفظ آن بکوشیم

باسلام و عرض ارادت به همه سروران عزیزم

گروه کوهنوردی شیور درساعت 6  صبح روز جمعه مورخه 93/3/23 با 22 نفر از اعضای شرکت کننده در محل قرارگاه حاضر وبرابر برنامه شش ماهه به مقصد (شیروان درسی سبلان) سوار مینی بوس شدیم. ولی بعلت نامساعد بودن هوا وبا مصلحت ومشورت دوستان برنامه را عوض کردیم وبطرف پیرداغی واقع درایشگ امبر ورزقان به راهنمایی آقای قهرمان صفری که درمنطقه سالها خدمت کرده به راه افتادیم.پس از گذشتن از ورزقان به روستای اوخارا رسیدیم.در این روستا گروه از ساختمان تاریخی امیر ارشد بازدید کردند.دوباره به راه خود ادامه دادیم پس از سی چهل دقیقه باپشت سرگذاشتن روستای مشگ عنبربه روستای (سام سام ) رسیدیم. دراین روستا از مینی بوس پیاده شدیم واز چشمه این روستا آب برداشتیم وپیاده روی را شروع کردیم. درمسیر حرکت پس از یک ونیم کیلومتر به روستای (برین دره ) رسیدیم. دهکده کوچکی بود با مردمان مهربان و میهمان دوست البته زلزله همه این روستاها را ویران کرده ولی جای خوشحالی است که به کمک مسئولین محترم اکثر خانه ها تبدیل به احسن وضذ زلزله شده که جا دارد از همه مسئولین محترم تقدیر و تشکر گردد.از این روستا هم گذشتیم و به راهمان ادامه دادیم  در نزدیکی روستای (یوخاری قیشلاق) به سمت چپ وبطرف قله پیر داغی صعود کردیم . دو سه ساعت بعد  قله فتح شد.این قله چشم انداز جالبی داشت .چون ازاین قله هم تبریز وهم اهر هر دو درجهت مخالف دیده می شد. جاهایی که  ازاین قله دیده می شد. عبارتنداز -تبریز-اعینالی-کوه اینانی نخجوان- -کوه های ارمنستان -کوه کامتال- کوه های سونگون- کوه شیور- اهر- ورزقان- کوه گچی قران-سبلان-اوکوز داغی هریس-مناطقی ازهریس-مناطقی از خواجه- و سهند . پس از تماشای زیاد به قسمتی از آذربایجان بطرف پایین حرکت کردیم. در دامنه کوه در کنار چشمه ایی ناهار خوردیم وپس از استراحت بطرف مینی بوس به راه افتادیم.ساعت نوزده سوار منی بوس شدیم وبطرف اهر حرکت کردیم.به امید روزهای بهتر